Ed Sheeran si lahko vsaj delno oddahne. Ameriško vrhovno sodišče je zavrnilo pritožbo podjetja Structured Asset Sales (SAS), ki je želelo oživiti dolgoletni pravni spor proti britanskemu zvezdniku zaradi domnevnega plagiata skladbe Let’s Get It On Marvina Gayeja.
Odločitev predstavlja pomembno zmago za Sheerana in pomeni konec skoraj deset let trajajočega sodnega boja v zvezi z njegovim hitom Thinking Out Loud iz leta 2014.
Tožbo je leta 2017 sprva sprožila hči Eda Townsenda, soavtorja Gayejeve pesmi. Kasneje jo je prevzelo podjetje SAS, ki ima v lasti manjšinski delež avtorskih pravic na omenjeno skladbo. Tožniki so trdili, da je Sheeran nezakonito uporabil harmonično progresijo in ritem iz Let’s Get It On. A pritožbeno sodišče je odločilo, da gre zgolj za “osnovne glasbene gradnike”, ki jih ni mogoče avtorsko zaščititi. Prav tako sta si pesmi po oceni sodišča izrazito različni v melodiji in besedilu.
Po najnovejši zavrnitvi pritožbe s strani vrhovnega sodišča je soustvarjalka skladbe Thinking Out Loud, Amy Wadge, izrazila olajšanje: “To me je spremljalo deset let in zdaj je končno konec. Ta pesem mi je spremenila življenje.”
A pravna saga se še ne zaključuje povsem. SAS napoveduje nadaljevanje ločene tožbe, ki temelji na zvočnem posnetku Gayejeve skladbe, kar bi lahko znova odprlo vprašanja na sodišču.
Primer Sheeran proti SAS izpostavlja vprašanja o tem, kje potegniti mejo med ustvarjalnim navdihom in plagiatom. V glasbeni industriji narašča skrb zaradi t. i. “harmoničnih monopolov”, kjer bi temeljni elementi glasbe — kot so akordi ali ritmi — lahko postali last posameznih ustvarjalcev ali podjetij.
Odločitev sodišča je za mnoge glasbenike pomemben precedens, ki potrjuje, da osnovni gradniki glasbe ostajajo dostopni vsem. In čeprav pravni boj za Sheerana še ni povsem končan, gre nedvomno za pomembno simbolno zmago v njegovem ustvarjalnem boju.